Un lucru este cert in industria de vehicule de teren 4x4: constructorii de UTV-uri nu incetinesc deloc ritmul, ca dovada multitudinea de modele side-by-side lansate pe piata, de la modele pentru curse, pana la cele sportive si cele utilitare. Latura utilitara a pilotarii de UTV-uri devine evidenta atunci cand planuiesti sa mergi la vanatoare sau intreprinzi alte activitati similare, insa intervine problema terenului greu practicabil. Asadar, cred ca formeaza o imagine destul de graitoare faptul ca limitele sunt impinse tot mai mult, principalele personaje fiind pilotii care nu se tem sa iasa din zona de confort si au curajul sa traverseze mlastini, de exemplu, expunandu-se pericolului.
Polaris este unul dintre producatorii care cauta in permanenta sa inoveze. De curand, modelul 2018 Polaris Ranger XP 1000 a fost luat in vizor si supus testelor. Concluzia: Polaris a creat un vehicul cu atat de multe de oferit, incat consumatorii vor fi cu siguranta tentati sa "isi faca de cap"in offroad.
Pilotul Rick Sosebee s-a aventurat in imprejurimile lacului Larto din Louisiana, un loc bine-cunoscut celor pasionati de vanatoare. Zona nu este potrivita doar pentru petrecerea timpului liber si nu ramane pustie nici dupa trecerea celor 60 de zile, mai precis cat dureaza sezonul pentru vanatoarea de rate salbatice. Oamenii care locuiesc in apropiere au decretat ca in absenta unor UTV-uri performante “nu se poate face nimic”, deoarece exista portiuni care trebuie reparate si monitorizate. Iar pe langa acest lucru, intervine si problema cainilor de vanatoare care trebuie antrenati si hraniti. Zona cu suprafata de aproape 20000 acri exclude utilizarea de camioane si jeep-uri mari, singura varianta viabila fiind recurgerea la atv-uri si vehicule side-by-side performante.
O data instalat in saua celui mai nou Ranger de la Polaris, te-ar putea cuprinde o senzatie de incredere si chiar de confort, cu promisiunea la orizont ca va fi o zi buna. De parca locul destinat depozitarii nu ar fi fost deja suficient, s-a suplimentat si zona de sub scaunul pasagerului si din centru cu un spatiu unde se pot stoca echipamente, hrana si altele.
Ca infatisare, Polaris Ranger XP 1000 2018 nu difera prea mult de modelele predecesoare. Carcasa poate fi usor ridicata pentru a facilita accesul la motor pentru mentenanta, insa acesta este doar un singur exemplu legat de buna fiabilitate a noului model. Grilajul central din fata poate fi scos pentru a permite curatarea radiatorului. Daca te aventurezi prin mlastinile si locurile noroioase din sudul Louisianei, este chiar o caracteristica demna de mentionat si bine-venita.
Uitandu-te sub capota, vei mai descoperi si alte componente interesante. Planurile de proiectare atent intocmite de inginerii de la Polaris au avut in vedere si adaugarea unei game largi de accesorii.
Fara niciun dubiu, puterea nu reprezinta o problema in familia Polaris Pro-Star.
In plus, pilotul are la indemana optiunile Performance/Standard/Work.
In cele din urma, cu toate ca la capitolul design, noul model UTV Polaris Ranger XP 1000 nu impresioneaza foarte mult, in schimb compenseaza cu varf dotarile complete si excelenta manevrabilitate pe terenurile pline de noroi. Asadar, Ranger XP 1000 poate fi privit drept un partener de distractie de cursa lunga, dar si un partener caruia ii poti incredinta cele mai solicitante sarcini de munca.